Вівторок
20.10.2020
09:27
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ІДНЗ №14
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [15]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Характеристика корисної та шкідливої дитячої іграшки

Характеристика корисної та шкідливої дитячої іграшки

Антиіграшка

/поради батькам /

         Гра й іграшка – найважливіші складові будь-якої культури, специфічні засоби масової інформації, оскільки в них зафіксовано основні тенденції впливу на свідомість і поведінку людини, способи й засоби її виховання, особливості дозвілля, родинних і суспільних стосунків. Від того, якими будуть іграшки дитини, найчастіше залежить формування моральних переконань особистості та її розвиток у цілому.

         Дитяча іграшка та гра за своїм характером можуть бути розвивальними і корисними, а також регресивними, анти іграшками.

У чому полягає значення розвивальної іграшки для розвитку особистості дитини?

         Корисна іграшка закладає в душу малюка первісні поняття про добро й зло, надає дитині можливість виявляти кращі риси характеру – піклуватися про когось, допомагати, доглядати, лікувати, захищати, товаришувати, бути гостинними тощо. за допомогою справжньої іграшки дитині передається суть людських взаємин, виховується культура почуттів. Розвивальна іграшка виконує, крім інших, і психотерапевтичну функцію – допомагає дитині подолати власні страхи, опанувати бажання. На іграшках діти вчаться спілкуватися, бути людяними, відповідальними та охайними. Корисна іграшка не просто «займає» час, а розвиває дитину.

         Розвивальна гра дозволяє дитині виховувати самостійність, формує бажання та вміння взаємодіяти з однолітками, планувати спільні дії, домовлятися, підкорятися та керувати. Завдяки розвивальним іграм у дошкільника розвивається мислення і мовлення, творча уява та фантазія. Тому дитячі іграшки повинні бути джерелом радості, мотивом для гри. Вони повинні створювати умови для розвитку, залишаючи можливість для самостійної творчості.

         До корисних іграшок належить: іграшкові професійні набори (лікар, перукар, кухар, пожежник), ляльки, з якими можна гратися в дочки-матері, мозаїка, конструктори, кубики, пазли, головоломки і лабіринти.

Чим антиіграшка відрізняється від корисної іграшки?

Антиіграшка від розвивальної іграшки відрізняється тим, що головним у ній є ідея володіння, а не пізнання світу: її зовнішня привабливість стає важливішою від її творчого розвивального ігрового застосування. Антиіграшка нав’язує дитині засоби її застосування, не залишає місця для вигадування сюжету гри, а отже, не сприяє розвитку творчої уяви та фантазії.

Антиіграшка – це специфічний засіб інформації, що пропагує анти цінності. Вона становить небезпеку для життя й здоров’я дітей, негативно впливає на їх фізичний, психічний, моральний та духовний розвиток.

Антиіграшки орієнтують дітей не на позитивні цінності культури й духовні зразки, а провокують прояви агресії, ненависті, корисливості.

Антиіграшка зумовлює викривлення системи цінностей:

  • по-перше, відбувається меркантилізація дитячої свідомості, що виражається в перебільшеному прагненні до грошей, бажанні бути бізнесменом, заможним;
  • по-друге, у дитячій картині світу наростає тенденція до танатизації – мотивів смерті, загибелі всього живого на землі, знищення природи: на дитячих малюнках з’являються сюжети смерті, вибухів, аварій, катастроф.

У яких випадках дитяча іграшка стає небезпечною для фізичного та психоемоційного здоров’я дитини?

Небезпеку для фізичного здоровя малюка несе іграшка, яка:

  • зроблена з неякісної сировини, з використанням шкідливих барвників (це не може спричинити алергію, отруєння в дітей, викликати бронхіальну астму, захворювання шлунково-кишкового тракту);
  • не містить відомостей про виробника;
  • не має вказівок про віку дитини, для якої вона призначена;
  • має деталі, об які дитина може порізатися або подряпатися;
  • має елементи, які можна проковтнути або запхати до носа (наприклад, відірвати у м’якої іграшки око або носик);
  • розфарбована занадто яскравими, люмінесцентними кольорами (салатовий, яскраво-рожевий негативно псують зір дитини);
  • має дистанційне керування або заводна (дитина захоче подивитися, що у неї всередині, почне її розбирати й подряпає собі руку);
  • передбачає застосування гострих предметів (метання дротиків);
  • передбачає використання пластикових кульок;
  • тривалий час продавалася на ринку і яку брали в руки багато людей (таку іграшку не можна купувати або дарувати маленькій дитині, тому що вона може потягнути її до рота);
  • продається без упаковки (як правило, це відбувається у тому випадку, коли покупець, хоче приховати неприємний запах іграшки);
  • зроблена з деталей, які не міцно з’єднані між собою (така іграшка легко ламається; дрібні деталі дитина може проковтнути, гострими деталями може порізатися);
  • має неприємний запах;
  • має круглу форму невеликого розміру (таку іграшку дитина може запхати до рота);
  • не завжди має круглу форму, але може вміститися в ротовій порожнині дитини, від чого вона може задихнутися (наприклад, не надутими або ушкодженими повітряними кульками);
  • має довгі шнурки, що можуть під час гри обмотати шию дитині.

Небезпеку для психоемоційного здоров’я дошкільника має іграшка, яка:

  • може налякати дитину (це може бути страшна іграшка або іграшка занадто строкатих, невдало дібраних кольорів);
  • видає різкі звуки;
  • несподівано підстрибує, вискакує з коробочки;
  • має злий вираз обличчя;
  • провокує або програмує дитину до агресивної поведінки.

Небезпеку для інтелектуального та творчого розвитку дитини має іграшка, яка:

  • нав’язує дитині певний вид діяльності або стереотип поведінки;
  • формує в дитини культ матеріальних цінностей;
  • не дозволяє виявляти творчість та фантазію;
  • має зовнішній вигляд, який не відповідає дійсності (рожеві слони, блакитні зайчики та ін..).
Категорія: Мої статті | Додав: Лена (12.09.2014)
Переглядів: 1691 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту